Black Linen I: First Saga

by Black Linen

/
  • Streaming + Download

     

1.
00:45
2.
3.
05:10
4.
04:47
5.
6.
7.

about

Black Linen is a movement of musical pieces written by 7thSoana & Instrumentalized by DreamLifeBeats. Black Linen represents the life of the new black millennial in the American society. Everything from Love, Art, & War. Black Linen details the outer lining of modern day urban america. This is the 6th installment from 7thSoana's FMGF movement. Black Linen features. stellar acts such as LeAnna Eden & Nige Hood who contribute greatly to the shaping of the movement.

credits

released October 5, 2016

Recorded at Si Fi Media Studios
Instrumentals by DreamLife Beats
Vocals by LeAnna Eden on "The One"
Vocals by Nige Hood on "New Day"

tags

license

all rights reserved

about

BlackLinen Charlotte, North Carolina

contact / help

Contact BlackLinen

Streaming and
Download help

Track Name: 1st Saga
The say the rain that falls are the tears of the sun.
The moon ran away with the kids in a fight.
The life he once knew was now on the run,
he ran so fast he was deep in her hindsight
and he in hers.
I hope she never hides behind hate & fear,
my lady dear.
In an outrage he turned his back on earth.
The earth with no light, she ran out of sight.
She turned her back and embraced the night.
To look in her eyes is to look in a mirror.
Never lose focus, til it becomes clearer.
Reflection, but not a true image.
The king of the land writes in the beginning,
Create me life, or give me one.
The one replied under one condition,
bring me she, The Chose One.
Track Name: The One feat. LeAnna Eden
(LeAnna Humming)

(LeAnna Singing): Chorus x1

When you hear those trumpets sound,
they can't stop us now,
ain't nobody taking my crown,
and I got lions on the prowl,
never backing down,
we riding til' we clear out the crowd,
and I got soldiers on the move,
which side you gon' choose,
I'm feeling like that I am the one,
and I can feel it in the wind,
a change is gonna come,
I won't stop til' I'm next to the sun,
I'm just running my life away.

(Black Linen) Verse 1:

Run Baby, don't stop Baby,
this a marathon not a spring baby.
I'm 6 deep in this game baby.
Put respect all on my name baby.
Young grain gripper,
Young bread flipper,
Young go getta, I wan't it all.
Until I got plaques all on the wall.
I'm gunning whether I win, lose, or draw.
I'm riding down I-85,
doing 1 0 5 in a speed boat.
I'm the phantom of the black opera shawdy,
I'm up in smoke, like they seen a ghost.
They wander why I ain't on yet.
I wonder why they ain't at my shows.
They wonder why I don't call em back.
I wonder where they was at before.
Cause I been riding since Day 1,
you just catching up to what I been smoke.
It's time to upgrade to Velvet ropes,
they sleeping on us, we been woke.
We been on, We been grinding.
We still shining, this perfect timing.
I'm still climbing that ladder baby,
you can sacrifice me, I'm still rising.

(LeAnna Singing): Chorus x1

When you hear those trumpets sound,
they can't stop us now,
ain't nobody taking my crown,
and I got lions on the prowl,
never backing down,
we riding til' we clear out the crowd,
and I got soldiers on the move,
which side you gon' choose,
I'm feeling like that I am the one,
and I can feel it in the wind,
a change is gonna come,
I won't stop til' I'm next to the sun,
I'm just running my life away.


(Black Linen) Verse 2:

Run Baby, don't stop baby,
you can get it all if you wan't it all.
Hard work times dedication,
so grounded you could never fall.
Still standing the Great Walls,
Killer whales, no Great Whites.
People talking that's all hype.
Looking down on a brother I'm so apalled,
but I could never stop running,
My daddy told me he gon' hold it down.
I could never stop running,
my mamma told me she was so proud.
I could never stop running,
my brothers told me go the extra mile.
I could never stop running,
I got Usain on speed dial.
I'm running for my life, all day all night,
with the top down riding through the storm.
We done been through the fire,
we done spit it through the wire,
won't stop til' my people get on.
The survivors of the flood,
We done shed a lot of blood,
baptized from the light from the sun,
smoked filled his lungs,
from the barrel of the guns,
now we ride to the beat of the drum.

(LeAnna Singing): Chorus x1

When you hear those trumpets sound,
they can't stop us now,
ain't nobody taking my crown,
and I got lions on the prowl,
never backing down,
we riding til' we clear out the crowd,
and I got soldiers on the move,
which side you gon' choose,
I'm feeling like that I am the one,
and I can feel it in the wind,
a change is gonna come,
I won't stop til' I'm next to the sun,
I'm just running my life away.

(Black Linen) Verse 3:

Run baby, don't stop baby,
this the last mile don't give it up.
They talk a lot, but they ain't strong enough.
Speak big, ain't bold enough.
Take a lot, don't give enough.
Sleep a lot don't dream enough.
You see the vision, baby it was written.
The 7th sign gon' seal it up.
Receive the ghost, then give it up.
The hour glass filled up with sand.
Let it spill, don't shake it up.
Until we all reach the promise land.
Jah gave us all 2 legs, 1 head, and 2 hands.\
All I need is these 5 tools,
and I can make 700 grand.
Bite the bullet don't bite the hand.
Hate the game, don't hate the man.
Hate the fame, don't hate the fans.
Stay stuck, or take a chance.
Can't nobody tell me what I know I am,
Can't nobody tell me what I know I can.
Can't nobody tell me I know I am the man.
Can't nobody tell me I know I ran.

(LeAnna Singing): Chorus x1

When you hear those trumpets sound,
they can't stop us now,
ain't nobody taking my crown,
and I got lions on the prowl,
never backing down,
we riding til' we clear out the crowd,
and I got soldiers on the move,
which side you gon' choose,
I'm feeling like that I am the one,
and I can feel it in the wind,
a change is gonna come,
I won't stop til' I'm next to the sun,
I'm just running my life away.
........ oh I been running my life away,
don't call tomorrow, asking about yesterday.
Look left, look right, time it fades away.
Track Name: Tags
(Black Linen rhymes)

They said I'm back up in this shit,
and I'm riding wit no tint,
aye man my tags still legittttttttt, yeah, yeah

(Black Linen sings) Chorus

hey man my tags still legit,
We bout to take a trip,
this that duffle bag, back trunk, riding wit no tint. (1x)

aye man we
Riding wit no tint, We riding wit no tint,
this that duffle bag back trunk riding wit no tint. (1x)

(Black Linen rhymes) Verse 1:

No plan b's, no second guessing.
No second chances, no interceptions.
No misconceptions, shawdy what you repping?
I rep the real, I don't need a voucher.
I'm Mayweather times April Showers.
Bless the dead, bring up the flowers,
cut the phone line, cut off the power,
I stole satellites from Austin Powers.
I'm odd & regal, don't try to try me.
Try me shawdy, I'm not a coward.
I'm kinda off, I might snap & bite cha.
All these women, and how the fuck y'all fighting.
I'm came on thunder, struck by lightning.
Ya'll non-believers thinking Jah don't love me.
Like this ain't real, this can't be real.
Ezekiel I done seen the wheel.
bout to take the rap game to overkill.
Flipping the fortune, while we zipping in porches,
Ocean water riding all on these horses.
Flame & scorching all black in royal.
Deep in the game I got my knee on necks,
looking from the clouds like who want next.
I use to buy a pound with my refund check.
Fuck a sleeping Giant I don't get no rest,
because my tags.


(Black Linen sings) Chorus

hey man my tags still legit,
We bout to take a trip,
this that duffle bag, back trunk, riding wit no tint. (1x)

aye man we
Riding wit no tint, We riding wit no tint,
this that duffle bag back trunk riding wit no tint. (1x)


(Black Linen rhymes) Verse 2:

My grind still impeccable,
riding round town with these vegetables,
ain't no time for the he say, she say,
please get off my testicles.
I'm in the vestibule looking extra cool.
extra smooth shawdy extra bright.
A simp like you get extra boo's.
Call the sandman cut off the lights.
A playa like me wan't extra food.
My current mood is super rude.
Extra vertic, peeped & observed it, blocked & curved it,
I'm a conscious goon.
These greedy niggas still mad at me,
cause I kept going & they didn't move,
and now they wanna get free food,
but the dish ran away wit the spoon,
and I'm still gon' get this paper,
I ain't worried bout no haters,
only trust these calculators, hell yeah.
I want exponents & matrices,
recording wit no latency,
only talk them major keys, yeah.

(Black Linen sings) Chorus

hey man my tags still legit,
We bout to take a trip,
this that duffle bag, back trunk, riding wit no tint. (1x)

aye man we
Riding wit no tint, We riding wit no tint,
this that duffle bag back trunk riding wit no tint. (1x)


(Black Linen rhymes) Verse 3:

Hit the clutch, when the flip the script.
I want guacamole plus extra chips.
Government cheese, you can keep that shit,
a brother lactose intolerant.
Every day I be on that ship,
so every other day I be on that tip,
It's a new day time to make that flip,
I gotta buy back my owndership.
I gotta get back my stolen items,
your enemies are our idols.
I own the sound waves and the tidals,
who told y'all, y'all was son entitled.
Dash under bible I'm protecting my check.
Un-tinted windows with a trunk full of Shrek.
Nowadays the pack coming UPS,
these new lil niggas they don't know the stress.
They don't know the half, they don't know the math.
They still at the bottom, they ain't seen the work
they don't know the math.
You still an understudy,
you don't know the crabs, you ain't seen the jabs.
You still at the bottom,
You don't know my style, you don't know my craft,
straight X-files,
we got brief cases we don't go to trial because my,

(Black Linen sings) Chorus

hey man my tags still legit,
We bout to take a trip,
this that duffle bag, back trunk, riding wit no tint. (1x)

aye man we
Riding wit no tint, We riding wit no tint,
this that duffle bag back trunk riding wit no tint. (1x)
Track Name: 700,000
(Black Linen sings) Chorus 1x

It's in the wind I can feel it.
700 thousand City Limits.
I'm bout to buy this Champagne just so I can spill it.
700 thousand city limits.
I'm on another level I ain't got no ceilings.
700 thousand city limits.
I'm bout to show my people how to go and get it.
700 thousand city limits.

Red pill it's go time.
Up & down your timeline.
She say dontchu take no breaks no mo aye dontchu slow down.
You got what they missing.
It's time to take it to the top.
Like Christian Dior, or rocking this Tom Ford
makes the verse sound classy even though these niggas poor.
Cops & shots rain down onto the floor,
so what's the score.
Work 8 hours straight to make some more,
or take a couple chances wit a duffle full of sycamores.
I'm, pro active, pro lific, I'm so gifted,
superb lyrics, no verses, I write scriptures.
More passion, no ceilings, you see the vision.
You don't need to see the kids to open doors wit em.
That's word to Stevie Wonder riding in a rental,
this could all be so simple, but you lack credentials,
I'm highly understood, like a middle finger,
my game is lethal for my people, I'm forever single.

(Black Linen sings) Chorus 1x

It's in the wind I can feel it.
700 thousand City Limits.
I'm bout to buy this Champagne just so I can spill it.
700 thousand city limits.
I'm on another level I ain't got no ceilings.
700 thousand city limits.
I'm bout to show my people how to go and get it.
700 thousand city limits.

(Black Linen rhymes) Verse 2

They tried to box me, but their arms wasn't long enough.
I make phone calls baby, I ain't pulling up.
I'm back earning gold chains & princess cuts.
I remember when they wouldn't even vouch for us.
Fuck a 9 to 5, tellem in these bars we trust.
I'm still jumping out the gym, I ain't laying up.
It's time to go get it, talking 7 figures.
She think I'm complicated cause I speak in riddles.
Off the chain, say my name, then I'm out the kennel.
Green juice mixed with Fennel detoxing my liver.
A brother so cold the south pole shiver,
If she let me enter, she gon' quiver til' I get up.
That's the come up, Kingdom shit what I'm bout,
shawdy know what I'm bout, the goals still the same,
the millions in my name, they got diamonds in my chain,
cuz they took it from a kang,
now I'm back taking rangs,
Lebron James.

(Black Linen sings) Chorus 1x

It's in the wind I can feel it.
700 thousand City Limits.
I'm bout to buy this Champagne just so I can spill it.
700 thousand city limits.
I'm on another level I ain't got no ceilings.
700 thousand city limits.
I'm bout to show my people how to go and get it.
700 thousand city limits.

I'm in the rapture, No rapper, can out rappa.
Walk straight up in the building, steal the whole chapter.
The vision of a menace to Society,
but a king to my people, who you tryna be.
Po etic, Pho netic, that's Po tential.
All mental, Kinetic, my weapons lethal,
& lethal, concealed, & on freezer,
we done slung a couple fish heads & frozen pizzas.
We so regal, they have to join us, they can't beat us.
Anything else considered treason we don't need no reason.
This that Reggie White eternal legend every season.
Either get up off your ass or get stuck repeating.
Back & forth on the treadmill tryna beat me.
I'm reclusive & elusive you can't even see me.
I showed em how to sow it, now they want to reap me.
Watch me steal the night from these niggas cuz they still sleeping. Lets go!

(Black Linen sings) Chorus 1x

It's in the wind I can feel it.
700 thousand City Limits.
I'm bout to buy this Champagne just so I can spill it.
700 thousand city limits.
I'm on another level I ain't got no ceilings.
700 thousand city limits.
I'm bout to show my people how to go and get it.
700 thousand city limits.
Track Name: New Day feat. Nige Hood
(Black Linen sings) Chorus 1x

It's a new day, the sun is shining,
I don't go where I use to go,
and even though I ain't where I want to be,
I will never let that stop my growth.
and I lose my mind, before I lose my cool,
sometimes you can't play the fool.
La da da daaaaaaaaaaa.

(Black Linen raps) Verse 1

So I'm driving down this rode called peaches & plumb street,
where everybody seems to be looking for something,
where crickets so grumpy, they don't play or sing,
the cicadas bugged out they don't do their thing,
the mayflies and the butterflies don't spread their wings,
the lightning bugs don't light up to show the scene,
it's blood on the ground, and blood on the leaves,
the mosquito's came through and they blooded up the dream.
Freddy Crueger wit a Rutger, Michael Myers wit a Charger,
so I'm Fred Sanford in the Mansion with Mosberg.
Malcolm in the window that's the Art of Survival,
with a straight face they will lie on the Bible,
put in God we trust on the back of their idols,
it's a reason why my people lack in their high hops,
it sounds like me when I try to hit the high note,
they steady watching me through these Stelittes and telescopes,
It's a New Day!

(Black Linen sings) Chorus 1x

It's a new day, the sun is shining,
I don't go where I use to go,
and even though I ain't where I want to be,
I will never let that stop my growth.
and I lose my mind, before I lose my cool,
sometimes you can't play the fool.
La da da daaaaaaaaaaa.